dimecres, 26 de juny del 2013




La Secció Sindical d' UGT vol informar als treballadors/as municipals que el dimarts dia 18 de juny, se’ns va contestar a través d’un comunicat emès pel Servei d’informàtica i TIC, que intentava allunyar la responsabilitat de l ‘Àmbit de Govern, en la censura aplicada als nostres comunicats. Volem recordar que això respon integrament a una decisió exclusiva de l’àmbit polític i no tècnic.
Després de reivindicar primer de tot la professionalitat dels treballadors/ras d’informàtica, la UGT exigeix que «no s’instrumentalitzin» els Serveis (ni els treballadors/as) de l'Ajuntament de Badalona, «per a fins partidaris». Això sí, la UGT agraeix l’actitud del Servei informàtic i la preocupació plantejada davant el cas de censura denunciat públicament pel nostre sindicat.
 Transcorregut un temps prudencial des del nostre primer comunicat, des d' UGT vam mostrar una «profunda preocupació» per la política informativa, els drets laborals i la gestió de l'Ajuntament com empresa pública. Serveis públics que han d’estar compromesos amb els valors democràtics de la convivència i amb el pluralisme.
Aquí teniu una narració dels fets que testifiquen el treball de censura que des de l’Àmbit de Govern s’està realitzant amb els comunicats de la Secció Sindical d’ UGT:

  • El passat dia 10 de juny, varem  intentar enviar un correu des de la Secció Sindical a totes i tots  els treballadors/as amb diferents reculls de premsa.

  • El dia 13 de juny, vam presentat per registre general un segon escrit demanant explicacions i tampoc hem obtingut resposta.



Però arribats a aquest punt l’Empresa hauria de conèixer la existència de la Instrucció Núm. 5/2012 per a regular l’ús del Correu Corporatiu., que al tercer apartat diu:


<<  Accions que comporten un ús excessiu de recursos del sistema, com ara:
 
La tramesa de fitxer adjunts que individualment o en el seu conjunt tinguin una mesura superior a 5 Mb.

La tramesa massiva de correus electrònics, tan interns com externs, excepció de situacions degudament justificades als serveis d’informàtica i sota l’ estricte control previ del mateix.


. En qualsevol cas, s’exceptuen d’aquesta restricció les comunicacions del departament de Recursos Humans, així com les comunicacions de caire institucional o corporatiu.

La tramesa de correus electrònics als treballadors per part dels Sindicats queda també exclosa d’aquesta restricció.

Resolució de l’alcalde de 14 de juny de 2012

Entrada en vigor: 15 de juny de 2012  >>


El dia 14 de juny de 2013 el Servei d’informàtica i TIC, va informar a l’ intranet :

<<Com a norma general, totes les bústies amb 20Mb passen a tenir 100Mb (la majoria del personal de l’Ajuntament) i les bústies genèriques departamentals amb 10Mb passen a tenir 50Mb. Per tant, les bústies de correu tindran més capacitat i per tant no s’hauran de buidar tan assíduament.>>

Per tant, alguna cosa ens falla...

On és la sobrecàrrega??? On és l’ompliment de les bústies de correu electrònic???








Que les solucions proposades  són irreflexives a més de restrictives al màxim:

1ª- L’opció "traspàs dades", aquesta carpeta compartida per totes i tots els empleats/des municipals i solsament té de durada un dia, a part de que qualsevol pot anular el arxiu.

2ª- Que als empleats/des municipals no tenen tots accés a Internet i per tant  el bloc de la UGT http://ugt-aj-bdn.blogspot.com.es/ no arriba a tothom.

Després de debatre internament (alguns membres de la S. S. ja consideren clara i provada l’actitud de censura de L’Empresa, però uns altres desitgen donar-li una nova oportunitat a la mateixa), abans de continuar endavant amb les actuacions que es considerem pertinents en relació amb l’actitud  assumida pel Govern Municipal ja que segueix incomplint els drets més bàsics de la legislació, a la Llei Orgànica de la Llibertat Sindical (LOLS) i al Text Refós de l'Estatut dels Treballadors (TRET). Com en alguna ocasió també ha reconegut el Tribunal Constitucional, el dret a informar als representats, afiliats o no. Però el que és pitjor, està sotmetent a censura el nostre dret d’arribar a la plantilla.

Però el que sí tenim clar és que la situació de fons denunciada en el nostre comunicat constitueix un clar cas de censura que no ha de passar desapercebut. S’està produint una direcció arbitrària, orientada pel clientelisme polític i sindical.
La gestió,advertim, no ha d’encobrir  una política on  preval la fidelitat al poder.


NO CALLAREM !!!                   UNITS FEM FORÇA!!!


També ens trobareu:

twitter (@ugtajbdn)
Facebook (ugt.ajuntamentdebadalona@facebook.com)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada